Tuesday 8 July 2014

Hidayah itu milik Allah

Bismillah..

Sedar xsedar dah masuk  fasa kedua ramadhan. InsyaAllah, esok hari ke 11 puasa. Terlalu banyak perkara yang bermain dibenak aq. Ramadhan kali ni ialah "training process" utk istiqamah dalam perubahan bak kata ustaz azam al kankari. Risau, adakah amalan2 diterima. Kadang-kadang hati jadi rapuh, adakah amalan dari insan biasa ini dipandangnya. KadAng rasa nk "give up". Tapi semua manusia yang mengenali tahu, itu bukan sifatku.

Terus berjuang dan berperang dengan diri sendiri utk lakukan yang terbaik.  sebenarnya hati rasa terpanggil selepas perbincangan tadi. Bila seorang yg bukan muslim cuba membuka mata seorang islam tentang islam. Allah!.. Aq yakin hidayah itu milik Allah. Moga satu hari nanti hidayah itu sampai pada mereka.

Islam. Ia bukan hanya pada ibadah sklat dan puasanya. Islam meliputi semua aspem, dari berjalan, makan, tidur dan banyak lagi. Islam itu gaya hidup. Dulu hati pernah terdetik jika beberapa kenalan dan "role model" masyarakat berubah kearah kebaikan. Doa itu selalu. Hari ini insan2 yang kita xpernah jangka berubah... mereka berubah!. Benar kan.. hidayah itu milkm Allah, tp kalau xusaha... xdpt!

Moga hati ini ditetPkan pada agamaku.. Amin!

No comments:

Post a Comment

Unexpected Gift from Allah

How should i start this story? Actually i never thought to have a baby right after getting married. I just go with the flow~.. Itu dulu...